auteur onbekend

Niets zo mooi en zo belangrijk als de dag te beginnen met een glimlach 🙂

1. Lach

Tover een welgemeende lach op je gezicht voor minstens 15 seconden. Stel je voor dat iemand naar je lacht terwijl jij zelf lacht. Vind iets waardoor je moet lachen. En lach dan ook. Een grote glimlach of luidop lachen… Waar jij je goed bij voelt.

2. Diep ademen.

Adem 10 keer heel rustig diep in en uit.

3. Neem controle over je gedachten

Zeg tegen jezelf (in gedachten of luidop): “Vandaag ben ik gelukkig, denk ik gelukkig en doe ik gelukkig.”

Deze 3 kleine stukjes, die samen amper een minuut duren, zorgen ervoor dat je je dag op een veel positievere wijze start.

Jij controleert namelijk het begin van je dag. Je houdt de controle over jouw gevoelens bij jezelf en je geeft ze niet af. Jij maakt de bewuste keuze om deze dag gelukkig te zijn, je gelukkig te voelen en zo ook te handelen.

Doorheen de dag kan je deze oefening opnieuw doen, zo vaak je maar wil. Merk je dat je in een put terecht komt, doe deze opnieuw.

Maak zelf de keuze over welke gevoelens jij wil voelen.

Met het verkeerde been uit bed stappen is een keuze. Een mopperkont zijn tijdens de dag is een keuze. Klagen en zagen is een keuze.

De andere keuze die jij hebt is een glimlach op jouw gezicht toveren, diep ademen en gewoon doen wat moet met een leuke vibe rond jou heen.

Het is echt maar een keuze.

Marieke bertens

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.